در حالی که کلیسای کاتولیک روم جشن نقره ای اسقف خود را برای اسقف رولنج-نگارا، آقای سورین نیوموگیزی، جشن می گرفت، دولت هفت وعده کلیدی از جمله هماهنگی چشم انداز خود برای همکاری با رهبران مذهبی برای رسیدگی به مسائل توسعه اجتماعی صادر کرد.

ملاقات رئیس جمهور تانزانیا با اسقف کاتولیک سورین نیوموگیزی، به مناسبت جشن نقره ای

ملاقات رئیس جمهور تانزانیا با اسقف کاتولیک سورین نیوموگیزی، به مناسبت جشن نقره ای

در حالی که کلیسای کاتولیک روم جشن نقره ای اسقف خود را برای اسقف رولنج-نگارا، آقای سورین نیوموگیزی، جشن می گرفت، دولت هفت وعده کلیدی از جمله هماهنگی چشم انداز خود برای همکاری با رهبران مذهبی برای رسیدگی به مسائل توسعه اجتماعی صادر کرد.

رئیس جمهور سامیه سولوهو حسن، که در جشن کرد، تعهدات دولت را در مورد موضوعاتی از جمله پایان دادن به خشونت های مداوم، بررسی معافیت های مالیاتی برای مؤسسات مذهبی، مقابله با چالش های اتحادیه های تعاونی کشاورزان، و متجاوزان زمین در پروژه کابانگا نیکل تا موضع خود در برابر کسانی که به دنبال آن بودند، به اشتراک گذاشت.

رئیس جمهور حسن در رابطه با موج خشونت، از جمله قتل، به پیشنهاد اسقف نیوموگیزی مبنی بر گردآوری رهبران مذهبی برای بحث در مورد شیوه های رسیدگی به روندی که امنیت مردم و اموال آنها را به خطر می اندازد، اشاره کرد.

نیوموگیزی به مناسبت ۲۵ سالگرد انتصاب او به عنوان اسقف پیشنهاد کرد که با توجه به تعهد و آمادگی دولت برای همکاری با رهبران مذهبی، دو طرف می توانند برای یافتن راه حلی برای خشونت با یکدیگر همکاری کنند. او گفت اگر افرادی از اقشار مختلف جامعه گرد هم بیایند تا راه های پایان دادن به این مشکل را بررسی کنند، آنگاه به پایان خواهد رسید.

«از علل این جریان، بی توجهی به مسائل دینی و اخلاقی است. به همین دلیل بود که در ۳۰ مارس ۲۰۲۱ جلسه ای از رهبران مذهبی در ناحیه نگارا ترتیب دادم تا درباره چگونگی تغییر وضعیت بحث کنیم.»

رئیس جمهور حسن از این پیشنهاد حمایت کرد و گفت که شامل کردن رهبران سنتی برای پایان دادن به جنایات در همه ابعاد در جامعه بسیار مهم است.

او گفت: "ما متوجه شدیم که علل بیشتر جنایات ناشی از خشونت خانگی، حسادت، باورهای خرافی، سختی های زندگی و غیره است که به طور کلی می توان با تقویت اعتقاد ما به خدا به آنها پایان داد."

معافیت مالیاتی برای مؤسسات مذهبی یکی دیگر از موضوعاتی بود که در این رویداد به طور خاص برای بیمارستان های Bihalamuro و Rulenge که توسط کلیسا اداره می شود، مطرح شد. رئیس دولت گفت: دولت وضعیت درآمد آنها را بررسی خواهد کرد تا متوجه شود که چگونه آنها قادر به پرداخت مالیات نیستند قبل از اینکه تصمیم به معافیت آنها بگیرند.

او گفت: «این به این دلیل است که برخی از مؤسسات مذهبی به اندازه مؤسسات خصوصی که سود محور هستند، هزینه دریافت می‌کنند و این بدان معناست که شما نیز سود می‌برید، بنابراین باید ببینیم که چگونه از این سود استفاده می‌کنید و چرا مؤسسات. قادر به پرداخت مالیات نیستند.»

رئیس جمهور حسن که از مارس گذشته بر سر کار آمده بود نیز قاطعانه اعلام کرد که با او به عنوان یک نیمه خدا رفتار نمی شود و قول داد که متواضع بماند و مجدانه به مردم خدمت کند.

اسقف Severine Niwemugizi در ۳ ژوئن ۱۹۵۶ به دنیا آمد. او حدود ۳۷ سال پیش به عنوان کشیش منصوب شد.

اسقف نیوموگیزی بیش از ۳۷ سال کشیش بوده و به مدت ۲۵ سال به عنوان اسقف در رولنگه-نگارا خدمت کرده است.

اسقف نیوموگیزی یک رهبر مذهبی برجسته در کشور است و به عنوان رئیس TEC نیز خدمت کرده است.

در سپتامبر ۲۰۱۷، او توسط مقامات مهاجرت احضار شد که گفت اگر ماگوفولی روند بازنگری قانون اساسی را از سر نگیرد، ریاست جمهوری با شکست مواجه خواهد شد.

مقامات مهاجرت اقدام به توقیف گذرنامه اسقف نیوموگیزی کردند و جزئیات خاصی از آنچه پس از آن رخ داد بسیار محدود بود.

با این حال، گذرنامه او بعداً به دستور رئیس جمهور وقت جان ماگوفولی بازگردانده شد.

کد خبر 11381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =